Jump to content


Tworzenie i akceptacja map z kreatora


4 replies to this topic

#1 Pan.pulsar

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 4 posts
  • 2 topics
  • Local Time: Jul 21 2017 19:37

    Posted 31 January 2017 - 19:13

    Witam.


    Własnie przymierzam się do wytworzenia kilku map. Właściwie co do samego kreatora to obecnie nie mam żadnych pytań bo wydaje się być prosty w obsłudze, to zastanawia mnie czy jest sens podejmować się tej pracy bo nie wiem jakie warunki trzeba spełnić i do kogo wysłać folder z mapami aby mapy zostały dodane do Matchmaker'a online, zatem postanowiłem, że zapytam o to w tym temacie.


    Jak doprowadzić do tego aby moje mapy zostały dodane i jakie są na to szanse? (zakładając, że będą stosunkowo dobre i oryginalne)


    Pozdrawiam.

    #2 Staszek

      Master

    • Administrators
    • 929 posts
    • 29 topics
  • Local Time: Jul 21 2017 19:37
    • LocationPoznań

    Posted 02 February 2017 - 21:15

    Tutaj masz szczegółową instrukcje co i jak.

    https://www.popre.ne...7%83-t8026.html


    >_>

    #3 Pan.pulsar

      Newbie

    • Members
    • Pip
    • 4 posts
    • 2 topics
  • Local Time: Jul 21 2017 19:37

    Posted 02 February 2017 - 23:40

    Dzięki za link, własnie przeczytałem co tam opisano i zrozumiałem.
    Mam jeszcze jedno pytanie (być może gdzieś tam na forum też już ktoś odpowiedział ale podejrzewam, że sam nie znajdę, więc zapytam tutaj)

    Mam już wykreowaną mapę i chciałbym ją sprawdzić przed wysłaniem, (zgłoszeniem jej) jak to zrobić? (tak aby w nią zagrać)
    ...

    #4 Staszek

      Master

    • Administrators
    • 929 posts
    • 29 topics
  • Local Time: Jul 21 2017 19:37
    • LocationPoznań

    Posted 03 February 2017 - 15:41

    1. Musisz ustawić jakieś SI w edytorze map - jeśli go nie ustawisz wygrywasz natychmiast po załadowaniu. Jeśli dobrze pamiętam to AI = 122 nic nie robiło
    2. Podmieniasz mapki z kampanii SP i odpalasz je tak jak misje w kampanii. (folder levels w katalogu popa i mapa levl2001 jest pierwsza mapa kampanii i tak dalej numeracja)


    >_>

    #5 Pan.pulsar

      Newbie

    • Members
    • Pip
    • 4 posts
    • 2 topics
  • Local Time: Jul 21 2017 19:37

    Posted 03 February 2017 - 17:00

    Prosty opis, wydaje się, że prostej metody. Sprawdzę to jak tylko pobiorę P:B z jakiegoś legalnego źródła.

    #6 Pan.pulsar

      Newbie

    • Members
    • Pip
    • 4 posts
    • 2 topics
  • Local Time: Jul 21 2017 19:37

    Posted 06 February 2017 - 22:55

    A więc mam taki problem z mapą, że występuje na niej jakiś dziwny błąd z trenowaniem wojska. Może powonieniem coś jeszcze dodać ale nie wiem co to są np. "Markery" i czy to może mieć wpływ na trening wojska, według mnie nie ale może ktoś miał podobny błąd i będzie wiedział co trzeba "doklikać" aby to wyeliminować? Konkretnie chodzi o to, że gdy wyśle się "roboli" do szkolenia to oni znikają w koszarach i wychodzi tylko jeden wojownik na trzech- w sytuacji szkolenia ogniowych wojowników jest jeszcze gorzej. Poza tym mapa jest okej, problemem jest tylko szkolenie wojska.

    #7 Staszek

      Master

    • Administrators
    • 929 posts
    • 29 topics
  • Local Time: Jul 21 2017 19:37
    • LocationPoznań

    Posted 07 February 2017 - 13:29

    Nie miałem nigdy problemu z treningiem wojska. Jesteś pewien, że wchodzi 3, a nie że np. utykają gdzieś po drodze?


    >_>

    #8 Pan.pulsar

      Newbie

    • Members
    • Pip
    • 4 posts
    • 2 topics
  • Local Time: Jul 21 2017 19:37

    Posted 07 February 2017 - 17:14

    Jestem pewny, że nie giną po drodze,a wygląda to tak, że jakimś cudem (błędem albo nie ustawieniem czegoś) na mojej mapie wymagane jest w koszarach więcej roboli na wyszkolenie wojownika. mapa jest dodana do mm w zakładce testowe mapy, nazwa Monte Casino ( właściwie to są dwie 2v2 i 1v1)
    Nie potrafię bardziej opisać problemu, ale też nikogo nie zmuszam do sprawdzenia samemu.

    #9 Pan.pulsar

      Newbie

    • Members
    • Pip
    • 4 posts
    • 2 topics
  • Local Time: Jul 21 2017 19:37

    Posted 04 March 2017 - 18:32

    Zorientowałem się w temacie i wychodzi na to, że trzeba ustawić balans w inny sposób niż w kreatorze. Otrzymałem link http://thelastlaegio...onstant/6-1-0-7 z którego wynika iż plik "dat" z mapą należy otworzyć w notatniku i edytować. Mogę ustawić tam np. ilość drewna w drzewie, energię szamanki oraz ten właśnie problem związany z . treningiem wojska, Pod tym linkiem dostępny jest jakiś przykładowy arkusz ale dalej nie wiem co mam z tym zrobić, czy mam to wkleić do mojego "dat" mapy czy samem u napisać coś podobnego. nadal liczę na to to, że zajrzy tutaj ktoś kto bardziej sprecyzuje jak to należny wykonać, bo wiem już co zrobić ale nie do końca wiem jak. :)

    #10 DAroo

      Guru

    • Administrators
    • 1276 posts
    • 70 topics
  • Local Time: Jul 21 2017 20:37
    • LocationPoland

    Posted 07 March 2017 - 17:47

    Z opisu wynika jakby wystarczyło podmienić wersje binarną pliku "levels/constant.dat" na tekstową.

    Nigdy nie bawiłem się z tymi stałymi, więc nie znam szczegółów.

    Zarzuce jeszcze tylko jedym linkiem: http://wiki.popre.net/Constant
    Posted Image

    #11 Pan.pulsar

      Newbie

    • Members
    • Pip
    • 4 posts
    • 2 topics
  • Local Time: Jul 21 2017 19:37

    Posted 08 March 2017 - 01:19

    Podmieniłem- czyli wykasowałem zawartość dat. po otwarciu w notatniku, wkleiłem "gotowca" z linku wyżej i po próbie wgrania na serwer do testów wyskoczył błąd cytuje "Incorrect size for map file: 11627" Szkoda bo mam wykreowane już 4 mapy ale bez z balansowania nie da się na nich dobrze pograć. Chyba jestem zmuszony się poddać, bo te info z wiki to dla mnie bełkot, a poza tym i tak nie mam z kim testować gdybym chciał spróbować napisać coś innego niż ten gotowiec z linku wyżej. Według mnie kreator map powinien mieć opcje balansowania gry w jakiś przyjemny i graficzny sposób tak aby wiadome było co się ustawia- no ale tak nie jest i pewnie już nie będzie...





    1 user(s) are reading this topic